33. szám 2019.08.07.

 

Egyesületünk hírei:

1. Egyesületünk nyitva tartása

2. Klubfoglalkozás Gyulán

3. Kihelyezett ügyfélfogadás Orosházán

4. „NYÁRZÁRÓ” megyei rendezvény

***

MVGYOSZ hírei:

5. Akadálymentesítik a Keleti pályaudvart

6. Akik a távolból helyettünk látnak – Bemutatkoznak a Távszem operátorok

7. A segédeszközbolt az alábbi időszakban zárva tart

***

 

Egyesületünk hírei:

1. Egyesületünk nyitva tartása helyre állt, a felújítás megtörtént. Köszönjük mindenkinek a türelmét a leállás időszaka alatt. Ügyfélfogadás: Hétfő, Kedd, Szerda, Csütörtök, 8-14 óráig.

2. Klubfoglalkozás Gyulán:

Időpont: 2019.08.13. Kedd 9.00 óra

Helyszín: Gyula, Erkel Ferenc Művelődési Központ, Béke Sgt. 35 sz. 102 terem.

Klubfoglalkozásunk témája: „Örüljünk egymás örömének” pozitív történetek, tapasztalatok elmondása. Tájékoztatás aktuális eseményekről, programokról.  Szeretettel várunk minden érdeklődőt klubfoglalkozásainkra!

3. Kihelyezett ügyfélfogadás Orosházán:

Időpont: 2019.08.13. Kedd 9-12 óráig 

Helyszín: Orosháza, Városi Könyvtár, Kossuth u. 3.

 

4. „NYÁRZÁRÓ” megyei rendezvény. Sok szeretettel, hívunk és várunk minden érdeklődőt a „NYÁRZÁRÓ” rendezvényünkre!

Időpont: 2019. szeptember 10. (kedd)

Helyszín: Sarkad Édenkert tó II.

Program: 9 órától városnézés, 12 órától közös ebéd (1000,-Ft/fő), 12:40-től 14:30-ig zenés-táncos délután (élőzene), beszélgetés, séta a tó környékén.

Jelentkezési határidő, részvételi díj befizetése: 2019. augusztus 30. (péntek) 10 óráig Egyesületünk irodájában, 5600 Békéscsaba, Luther u. 13/a.

Tájékoztatás a rendezvényről klubfoglalkozásainkon, Egyesületünk  irodájában, 66/549-580; 30/ 505-8491 telefonon.

 

***

MVGYOSZ hírei

5. Akadálymentesítik a Keleti pályaudvart

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, első körben a karbantartási munkák keretében részlegesen, illetve a későbbiekben egy nagyobb szabású felújítás során teljeskörűen akadálymentesíti a MÁV Budapest legnagyobb forgalmat lebonyolító főpályaudvarát. A Keleti pályaudvar újraaszfaltozott peronjain hamarosan a látássérült utasok tájékozódását és biztonságos közlekedését segítő taktilis vezetősávok és figyelmeztető jelzések kerülnek elhelyezésre.

A munkálatok jelenleg a taktilis burkolatok elhelyezésének tervezési fázisában tartanak, ami magában foglalja a célnak leginkább megfelelő termék kiválasztását is. E célból július 31-én a tervező iroda és a MÁV képviselői személyes egyeztetést folytattak az MVGYOSZ akadálymentesítési ügyekért felelős munkatársaival és a szövetséggel szorosan együtt dolgozó rehabilitációs környezettervező szakmérnökkel.

A pályaudvaron a tervek szerint a jól látható sárga felfestés mellett taktilis figyelmeztető sávok jelölik majd ki a vágányoktól való biztonságos távolságot és jelzik a lépcsősorok kezdetét, illetve vezetősávok könnyítik meg a peronok, valamint a ki- és bejáratok megtalálását. A karbantartás ezen fázisában a jelzéseket kizárólag az újraaszfaltozott területen helyezik el, így az aluljáró szintjén található pénztárak, mellékhelyiségek és lépcsők taktilis jelölése, illetve a liftek és kényelmi mozgólépcsők egy a későbbiekre tervezett nagyobb szabású felújítás során készülnek el.

Hasonlóképpen két fázisban újul meg a zuglói és a Kőbánya Alsó vasútállomás is. Ahogy arról a MÁV korábban már tájékoztatást adott, Zugló vasútállomáson a karbantartási munkálatok már két hete megkezdődtek. Arról még nincs információnk, hogy a Keleti pályaudvaron mikor helyezik el a taktilis burkolati jelzéseket.

Németh Orsolya

 

6. Akik a távolból helyettünk látnak – Bemutatkoznak a Távszem operátorok.

2019 áprilisában állt munkába az MVGYOSZ-nél az a 15 fő, akikből június végére képzett Távszem operátorok és ügyfélszolgálati munkatársak lettek. Ők már javában biztosítják a Távszem szolgáltatást, vagyis intézik a felhasználók regisztrációját, és ami talán ennél is izgalmasabb: a távolból helyettünk látnak. A Távszemet már használó olvasóinknak a hangjuk és a nevük már ismerős lehet, ha pedig ennél többre is kíváncsiak velük kapcsolatban, akkor jó hírünk van: decemberig mindannyian bemutatkoznak önöknek.

 

 

Beszélgetés Morid Kiarash ügyfélszolgálati munkatárssal

- Kérem, meséljen egy pár szót magáról, szabadidős tevékenységeiről, stb.

-Örömmel mutatkozom be a kedves olvasóknak, és annak is örülök, hogy ebben a cikkben megismerhettek engem. A teljes nevem Morid Kiarash, becenevem Rashi, ez az a név, amin mindenki szólít. Én 1983. augusztus 15-én születtem Iránban azon belül Teheránban, a fővárosban. Négy éves koromig éltem ott, amikor is a szüleim ösztöndíjat kaptak Magyarországra a SOTE fogorvosi karára, amit azután sikeresen be is fejeztek. Jómagam itt végeztem iskoláimat, jelenleg a Kodolányi János Egyetem szociális munkás szakára járok, fizikai és mentális egészségfejlesztést tanulok itt pontosabban. Egy évem van még hátra a diplomáig. Jelenleg ügyfélszolgálati munkatársként dolgozom a Távszem projekt keretében, helyileg az MVGYOSZ székházában. Szabadidőmben szeretek úszni, olvasni (irodalmat, művészettörténetet, történelmet), szeretek zenét hallgatni, a természetben sétálni, vagy éppen társasági életet élni. Érdekelnek a vallások és a spiritualitás, ezzel a mai napig foglalkozom.

- Mi motiválta önt, hogy a Távszemnél helyezkedjen el?

- Én erre az állásra az interneten bukkantam rá. Ügyfélszolgálatosként még sosem dolgoztam, illetve segítői munkát sem végeztem eddig. Motivált maga az újdonság, hogy új szerepben is kipróbálhatom magam, illetve hasznosan tölthetem el az időmet. Szociális munkás hallgatóként tapasztalatot is szerezhetek, amit úgy gondolom, majd egyszer kamatoztathatok is.

- Ügyfélszolgálati munkatársként milyen feladatai vannak?

- Legfontosabb teendőm az általános tájékoztatás a Távszem szolgáltatással kapcsolatban, hogy pontosan mit is takar ez a szolgáltatás, ki veheti igénybe, ki és milyen feltételekkel csatlakozhat.

Feladataim között van a telefonos megkeresések, illetve az e-mailek megválaszolása, esetleg személyes megkeresésekre való reagálás. Közreműködünk a regisztrációs feladatokban, illetve segítünk azoknak, akiknek problémájuk akad a regisztráció során.

- A szakmai képzés során miket sajátított el, milyen kompetenciákat?

- A szakmai képzés során elég színes skálát sikerült átölelni a témákat illetően. Csoportfoglalkozásokon belül érzékenyítő tréningeken, kommunikációs, jogi, adminisztrációs, illetve informatikai képzéseken vettünk részt. Ezen kívül konfliktus, illetve problémamegoldást is tanultunk. Mindegyik képzés új és hasznos információkkal bővítette tudástáramat, és örülök, hogy részt vehettem pl. az érzékenyítő tréningen, ahol megismerkedhettünk a vakok világával, annak örömteli és néha igen nehéz élethelyzeteivel.

- A tesztidőszakban milyen tapasztalatokkal gazdagodott?

- Érdekesnek tartom azokat a megkereséseket, ahol idősek szeretnék használni a Távszem szolgáltatást, de nem értenek az okostelefonok kezeléséhez. Itt megemlíteném, a mentorok munkáját, akikkel szoros együttműködésben tudunk a Távszem alkalmazás használatában a látássérültek segítségére lenni.

- Mikor fordulhatnak önhöz az érdeklődők?

- Az ügyfélszolgálat hétköznaponként 8:00-tól 16:00-ig áll az ügyfelek rendelkezésére, ahol Benedek Zoltán kollégámmal várjuk az ügyfelek megkereséseit.

Az eszközök, amikkel dolgozunk teljesen modernek és korszerűek, minden olyan technikai eszközzel el vagyunk látva, ami a munkánkhoz elengedhetetlen.

- Milyen céljai vannak a közeljövőt illetően?

- A közeljövőben szeretnék többet sportolni, szabadidőmet hasznosabban eltölteni és a diplomamunkámat is elkészíteni. Szeretném munkámat magas szinten végezni és segíteni minden olyan látássérültnek, akik engem megkeresnek bármilyen okból kifolyólag.

Köszönjük az őszinte, odaadó segítséget!

Árvay Mária

 

7. A segédeszközbolt az alábbi időszakban zárva tart

2019. augusztus 5-9. között a segédeszközbolt zárva tart.

Megértésüket köszönjük!

Koczkásné Tóth Csilla

Szolgáltatási centrum vezető

2019 Vakok és Gyengénlátók Békés Megyei Egyesülete - Készítette: PixelRain.hu